jueves, 19 de septiembre de 2013

Recuerdos / Mementos 2

Hoy el recuerdo del que os voy a hablar no viene con foto, ya que es una frase que dijo una compañera la semana pasada en un claustro. Estaba hablando de algo que ahora mismo no recuerdo (pero prometo que estaba escuchando, jejejeje) y pronunció esta frase:

Today the memento I'm going to talk about doesn't come with a pic, since it is a sentence that a workmate said last week in a staff meeting. She was talking about something I don't remember now (but I promise I was listening to her, hahaha) and she said this (and I can read only until this point):


¿Os suena de algo? La chica que la dijo es jovencita y no estoy segura de que sepa de dónde viene, si es consciente de lo que significa para los que estamos en la treintena y éramos unos niños cuando se hacía este programa. Era el Un, Dos, Tres. ¿Os acordáis?

Does it ring a bell? (Probably not if you weren't living in Spain at the time). The girl who said is quite young and I'm not sure that she realises where it comes from, if she is aware of its meaning for us in our thirties, who were just children when this programme was being broadcast. It was One, Two, Three. Do you remember? (Probably not).

A mí me trajo muchos recuerdos:

  • Sólo había dos cadenas de televisión.
  • Era "trending topic" en el cole al día siguiente.
  • Me costaba aguantar para ver el final del programa porque me caía de sueño.
  • Vivíamos en el piso viejo.
  • Yo era pequeñita.
  • Quería ser azafata con las gafas redondas grandotas como las que se llevan ahora.
  • Con las amiguitas de la calle jugábamos a hacer el programa.
  • Me aburrían algunas de las actuaciones, sobre todo las de algunos humoristas.
  • Otras frases célebres: ¡Campaaaaana y se acabó!; un, dos, tres, responda otra vez...
  • Mayra, la ruperta, Kim, las tacañonas,...
  • Me habría encantado tirar la tarjetita al público.
  • ...
It brought lots of memories to me:
  • There were only two TV channels.
  • It was trending topic at school the following day.
  • It took me a great effort to stay awake to see the end of the programme because I was so sleepy.
  • We lived in the old flat.
  • I was a little girl.
  • I wanted to be a secretary with the big round glasses, like the cool ones nowadays.
  • With my friends in the street we pretended to shoot the programme.
  • Some of the performances were boring for me, especially some comedians.
  • Other famous quotes: ¡ring and it's over!; one, two, three,... respond again...
  • Mayra, the Ruperta, Kim, the miser ladies...
  • I would have loved to throw the card to the audience.
  • ...
Y a ti, ¿qué recuerdos te trae?

Does it bring any memory to you? 
 similar programme in your country?


Sonia

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...